MetaTag-uri ce sunt, cum se folosesc, optimizare

Exista 2 tipuri importante de metatag-uri:

  • Meta description tags
  • Meta keyword tags

Anumite motoare de cautare afiseaza meta descrierea ca parte a rezultatelor de cautare, dar meta keyword-urile nu ar trebuii sa apara nicaieri in cautare.

Desi majoritatea expertilor SEO spun ca metatag-urile sunt moarte continua sa le foloseasca in proiectele lor, deci probabil ar trebuii sa continuati sa le folositi si voi indiferent de parerile “expertilor”.

Pentru Google, adaugarea meta tag-ului description nu iti va da un boost in SERP (pagina cu rezultate), dar cel mai probabil aceasta descriere va fi folosita ca si descriere a rezultatului gasit.

Yahoo insa tine cont de cuvintele cheie din meta tag-uri in rank.

Cum arata un Metatag?

Iata un exemplu de meta tag-uri pe care puteti sa le copiati in sectiunea <head> a site-ului si sa modificati dupa bunul plac:

1
2
3
4
5
6
<meta name="keywords" content="Cuvant-Cheie1 Cuvant-Cheie2 Cuvant-Cheie3 etc.
puteti pune pana la 30-40 cuvinte cheie unice">
<meta name="description" content="O descriere potrivita pentru pagina voastra care sa aiba pana in 150 caractere.">

Sfaturi Meta Description

Sfaturi importante pentru tag-uri Meta description bune:

  • Folositi cuvinte cheie in meta descriere.
  • Nu repetati acelasi cuvant de mai multe ori, in schimb puteti folosi sinonime.
  • Nu ar trebuii sa aveti o meta descriere mai mare de 150 caractere.
  • Nu folositi aceasi meta descriere pentru mai multe paginii.

Sfaturi Meta Keywords

In tutorialul trecut am discutat despre cuvinte cheie in detaliu, dar am sa va mai dau si aici cateva sfaturi:

  • Folositi sinonime.
  • Folositi cuvinte cheie unice (nu repetati acelasi cuvant de n ori).
  • Nu va repetati.
  • Puteti repeta un cuvant de mai multe ori doar atunci cand este folosit in fraze diferite.

Meta Tag-ul Robots

Un tag important pe care il ve-ti folosi este metatag-ul robots care arata c-am asa:

1
<meta name="robots" content="noindex,nofollow">

Folosind acest meta tag ii spuneti unui spider/bot ce sa faca cu pagina in care este folosit, sa o indexeze sau nu, sa urmareasca link-urile, etc.

Optimizarea dupa cuvinte cheie. Afla cum se foloseste

Un cuvant cheie (keyword) este un termen folosit la cautarea dupa anumite informatii. Majoritatea cautarilor sunt compuse dintr-o fraza formata din 2 – 5 cuvinte.

Mai jos avem o lista cu majoritatea conceptelor care au la baza cuvintele cheie.

Frecventa cuvinte cheie

Frecventa cuvintelor cheie este calculata in functie de raritatea aparitiei unui anumit cuvant cheie intr-un title sau intr-o descriere. Nu ar trebuii sa exagerati cu frecventa pentru ca unele motoare de cautare penalizaza repetitia.

Importanta cuvintelor cheie

Importanta cuvintelor cheie creste sau scade in functie de locatia lor pe pagina. Va recomand sa aveti cuvintele cheie puse in partea de sus a paginii, in title si primul paragraf.Plasarea cuvinelot cheiePlasarea cuvintelor cheie in pagina este foarte importanta . Pentru unele motoare de cautare, plasarea cuvintelor cheie in title sau in heading le da o relevanta mai mare.

Cele mai bune locuri sa puneti cuvinte cheie

Mai jos am facut o lista cu principalele locuri in care ar trebuii sa puneti cuvinte cheie:

  • In tag-ul <title>.
  • In tag-ul <meta name=”description”>.
  • In tag-ul <meta name=”keyword”>.
  • In tag-uri <h1> sau alte heading-uri.
  • In link-uri <a href=”http://siteultau.ro”>cuvinte cheie</a>.
  • Cuvinte cheie in atributul alt.
  • In interiorul comentariilor <!– cuvant cheie aici –>.
  • Cuvinte cheie in adresa site-ului ( URL ).

Gasirea cuvintelor cheie

Exista mai multe metode de a gasi cuvinte cheie bune pentru site-ul tau.Iata cateva idei:

  • Cuvinte pe care este posibil ca oamenii sa le foloseasca cand cauta ce le oferi tu.
  • Cuvinte folosite la cautari ce au legatura cu site-ul tau.
  • Poti folosi un tool precum Google Keyword Tool
  • Folosirea metodei brainstorming pentru a identifica cuvintele cheie potrivite.

Ce este Word Stemming?

Google foloseste o functie numita word stemming ce permite cautarea unui anumit cuvant si va returna toate formele acestuia (singular, plural, sinonime, etc).

Prima regula SEO: alegerea unui nume de domeniu

Cand te gandesti la crearea unei afaceri pe internet, primul lucru la care trebuie sa te gandesti este numele domeniului. Inainte de a cumpara un domeniu trebuie sa te gandesti la urmatoarele:

Cu ce va fi afacerea ta diferita fata de celelalte mii de afaceri cu acelasi target ca al tau?

  • Care iti este publicul tinta (targetul)?
  • Ce intentionezi sa le vinzi. Este un lucru tangibil sau doar continut text?

O multime de oameni cred ca este important sa aiba anumite cuvinte cheie in domeniu. Cuvintele cheie in numele domeniului sunt destul de importante, dar putem sa avem aceleasi rezultate si daca avem un nume de domeniu scurt si usor de memorat.

Oricum, folosirea de cuvinte cheie in numele domeniului va da un avantaj mare fata de concurenta.

Evitati sa cumparati domenii cu nume complicate si/sau lungi si atentie la cratimele di nume, chiar daca acum numele domeniului nu mai exte un factor atat de important in indexarea in motoarele de cautare.

Nu uita sa pastrezi o lungime de maxim 2, 3 cuvinte usor de memorat. Unele dintre cele mai mari site-uri s-au remarcat prin crearea unui cuvant propriu. Cateva exemple: eBay, Yahoo!, Wikipedia, Google, s.a.m.d.

Un domeniu bun poate fi transmis prin telefon, iar ce-a lalata persoana sa stie sa-l scrie imediat ce l-a auzit, dar in acelasi timp sa poata ghici ce incerci sa-i vinzi/oferi.

Concluzie

Oricum, in final trebuie sa puteti raspunde la urmatoarele intrebari:

Finally, you should be able to answer the following questions:

  • De ce vrei sa iti faci acest site?
  • De ce clientii/vizitatorii ar alege site-ul tau in locul altui site?
  • Cu ce esti diferit fata de altii?
  • Care este publicul tau tinta?
  • Enumera 5 – 10 site-uri grozave in opinia ta.Acum gandeste-te ce le face sa fie atat de grozave.
  • Fa-ti o lista cu 5 nume de domenii, spune-le prietenilor si afla care este ce-l bun.

Metode si tehnici SEO – clasificare

Exista doua mari categorii de tehnici SEO:

  • White Hat SEO – Tehnici recomandate de motoarele de cautare si fiind in acelasi timp ‘practici recomandate’.
  • Black Hat SEO – Tehnici pe care motoarele de cautare nu le aproba si incearca sa le reduca efectele. Aceste tehnici se mai numec si spamdexing.

SEO White Hat

O tehnica SEO considerata White Hat daca urmatoarele proprietati:

  • Se conformeaza guideline-ului motorului/motoarelor de cautare.
  • Nu implica nici-o “inselatorie”.
  • Continutul indexat de motorul de cautare trebuie sa fie acelasi cu cel pe care il va vedea si utilizatorul.
  • Continutul trebuie sa fi fost scris pentru utilizator (chiar sa-i fie folositor cuiva), nu pentru motorul de cautare.
  • Pagina web si continutul acesteia are o calitate ridicata.

Va recomand sa folositi intotdeauna tactici White Hat si sa nu incercati sa “pacaliti” utilizatorul sau motorul de cautare.

SEO Black Hat sau Spamdexing

O tactica SEO este considerata Black Hat sau Spamdexing daca are urmatoarele proprietati:

  • incercarea cresteri rank-ului prin tehnici ce nu sunt aprobate de motoarele de cautare sau presupun inselarea utilizatorului/motorului de cautare.
  • Redirectionarea utilizatorilor de pe o pagina construita special pentru motoare de cautare catre una construita pentru utilizatori.
  • Redirectionarea utilizatorului catre o pagina diferita fata de cea afisata de motorul de cautare.
  • Afisarea unei versiuni a paginii botilor/spider-ilor motoarelor de cautare si alta utilizatorului. Aceasta tehnica se numeste Cloaking.
  • Folosirea de text ascuns sau de aceasi culoare cu background-ul pentru afisarea mai sus in SERP.
  • Repetarea cuvintelor cheie in metatag-uri si folosirea unor cuvinte cheie ce nu au legatura cu pagina/site-ul. Aceasta tehnica se numeste metatag stuffing.
  • Calcularea locurilor in care cuvintele cheie trebuiesc sa fie plasate pentru a mari numarul acestora, varietatea si densitatea. Aceasta tehnica se numeste keyword stuffing.
  • Crearea de pagini cu continut de o calitate slaba ce contine multe cuvinte cheie similare si fraze cheie. Aceste paginis e numesc Doorway sau Gateway Pages.
  • Site-uri Mirror –  gazduirea mai multor site-uri cu acelasi continut dar URL-uri diferite.
  • Crearea unei copii a unui site popular. Tehnica numita page hijacking.

Va recomand sa va feriti de aceste tehnici SEO Black Hat pentru ca motoarele de cautare sunt destul de “destepte” incat sa identifice toate aceste prorpietati si sa va scoata site-ul din cautare.

Introducere in SEO. Ce este SEO? Cum il folosim?

Tehnici SEO: Introducere

Search Engine Optimization (SEO) se refera la activitatea de a optimiza o pagina web pentru a o face vizibila in motoarele de cautare si de a obtine o pozitionare cat mai buna in SERP (Search Engine Results Page).

Ce este SEO?

SEO vine de fapt de la Search Engine Optimization. Consta de fapt in optimizarea site-ului pentru a ii creste vizibilitatea in motoarele de cautare.

Deci, poate fi folosit pentru:

  • Cresterea rank-ului unui website
  • Cresterea traficului venit din cautare
  • Marketing folosindu-ne de intelegerea algoritmilor motoarelor de cautare

Cum functioneaza un Motor de Cautare?

Motoarele de cautare indeplinesc urmatoarele activitati pentru a livra un rezultat la o anumita cautare.

  • Crawling – Procesul de a colecta toate link-urile care duc catre un website. Acest proces este indeplinit de un software numit crawler sau spider (Googlebot, in cazul Google).
  • Indexare – Procesul de creare a unui index cu toate paginile unui website si pasatrarea lor intr-o baza de date uriasa pentru a putea fi afisate ulterior. In esenta, acest proces consta in identificarea cuvintelor si expresiilor care definesc cel mai bine o pagina a unui website si indexarea lor alaturi de pagina respectiva.
  • Procesare – Cand este trimisa o noua cautare, motorul de cautare o proceseaza folosindu-se de cuveintele si expresiile cheie definite la indexare.
  • Calcularea relevantei – Bineinteles ca exista posibilitate ca o multime de pagini sa se potriveasca perfect pentru cautarea respectiva, deci aici intervine calcularea relevantei.
  • Afisarea rezultatelor – Ultimul pas este afisarea rezultatelor.

Motoarele de cautare precum Google si Yahoo isi updateaza algoritmul de calculare a relevantei chiar si de cateva ori pe luna. Cand apar schimbari in rank-ul sit-ului tau mai mult ca sigur este din cauza schimbari algoritmului de relevanta sau din cauza altui factor pe care nu-l poti controla.

Ce este SEO Copywriting

SEO Copywriting este tehnica de a scrie un text ce ii va fi folositor cititorului avand in vedere anumite cuvinte cheie. Scopul principal este cresterea pozitiei in SERP pentru termenul (cuvantul cheie) respectiv.

Cu ajutorul acestei tehnici, SEO Copywriting, putem face si anumite optimizari on-page pentru cuvantul cheie respectiv. Putem sa optimizam titlul, descrierea, tag-urile, heading-urile, textele alternative, s.a.m.d.

Ideea din spatele acestui SEO Copywriting este aceea de a da motoarelor de cautare continut de calitate, nu doar pagini care contin 1 anumit cuvant cheie ce probabil nu are legatura cu acea pagina/website.

Ce este SEO On-Page si Off-Page?

Optimizarea este de doua tipuri:

  • On-Page – Aici ne referim la continut de calitate, cuvinte cheie bine selectate, SEO Copywriting, title-uri bine alese, etc.
  • Off-Page – Aici discutam de link building, cresterea popularitiatii link-ului, motoare de cautare, schimb de link-uri, etc.